Friday 11 May 2012

Viva

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang




Viva atau viva voice atau peperiksaan lisan merupakan peperiksaan akhir bagi pelajar siswazah sebelum layak diberi ijazah master atau Phd. Kebanyakan pelajarnya gentar untuk menghadapi sesi ini. Begitu juga saya. Semoga bantuan Allah sentiasa bersama saya. Amin.

Saya teringat ayat Prof Kamil dalam buku beliau "Phd kecil tapi signifikan", kita hanya berusaha tetapi yang melulus dan menggagalkan pengajian itu adalah hak Allah. Benar sekali!

Saya dan rakan merancang untuk menghantar thesis pada isnin ini, tetapi rancangan Allah pastinya lebih baik, ditakdirkan saya masih belum ada pemeriksa. Jadi besar kemungkinan saya hanya boleh hantar thesis pada hujung bulan5. Hikmahnya, saya ada banyak masa untuk menyemak thesis dengan lebih teliti.insyaallah. Kami juga berharap agar dapat jalani viva semasa bulan ramadhan, supaya ada keberkatannya. Insyaallah. Harap dipermudahkan segala urusan.

Semoga pemeriksa thesis saya kelak seorang yang lembut hatinya. Mudah untuk saya menerangkan kajian saya seterusnya penjelasan saya difahami dengan mudah. Insyaallah. Amin.

Sedikit perkongsian, jika ada sahabat yang menyambung pengajian dan berminat untuk membaca buku tulisan Prof Dr Kamil Ibrahim bertajuk phd kecil tapi signifikan bolehlah email sya di profindahsuri@gmail.com. Saya akan sent by pdf file ke email anda. Jangan risau tiada bayaran. Malah sudah mendapat keizinan dari Prof Kamil. Saya sering membaca dan jadikan buku ini penyebab untuk naikkan momentum saya agar terus berlari hingga ke garisan penamat. Dengan izin Allah jua.

Doakan kejayaan saya dan kejayaan juga pasti menjadi milik anda semua. Katakan amin ya Allah

Salam sejahtera kepada kalian semua.

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam.
    saya ada emel anda untuk bertanya buku prof kamil ini. harap ada balasan tentang persoalan sy. terima kasih..

    ReplyDelete