Tuesday 15 May 2012

Apa ertinya?

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang




Hari ini saya nak kongsi dengan semua sahabat pembaca, tentang buku yang bertajuk 'apa ertinya saya menganut islam'. Buku ini terbitan pustaka salam. Buku lama. Diterjemah dan diterbitkan tahun 1983. Tapi beberapa kali telah diulang cetak. Harganya hanya RM9.50. Puas juga saya mencarinya, syukur jumpa pada pesta buku tempoh hari. Dapat pula potongan20%. Syukur. Syukur.
Sekiranya ada sahabat yang berminat untuk membeli dan membacanya mungkin saya boleh cadangkan kedai buku di hadapan pusat membeli belah Sogo. Insyaallah ada.

Buku ini ada dua bab. Bab pertama fokus kepada diri kita sebagai muslim dari sudut akidah, ibadah, akhlak, keluarga, menguasai diri dan demi masa depan Islam. (nota:kita hidup hari ini bukan semata-mata hanya untuk diri sendiri).

Bab kedua fokus kepada tanggungjawab dan amanah yang perlu kita laksanakan sebagai umat islam. Hidup semata-mata untuk Islam. Hidup yang menganggap bahawa dunia hanya semata-mata ladang akhirat. Akhirat itulah yang kekal abadi. Melaksanakan 100% kehidupan Islam. Bukan hanya mencari Islam semasa nak nikah sahaja. Astagfirullah.

Hanya Allah yang memberi taufiq dan hanya Allah tempat kita mohon pertolongan. Semoga perkongsian ini dapat dimanfaatkan.

"hanya dengan mengingati Allah,hati akan menjadi tenteram" (surah Ar-ra'd, ayat 28)

Jom kita kembali kepada pencipta kita yang azali. Pemilik segala kekayaan, kasih sayang dan segalanya.

Salam sejahtera kepada kalian semua.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment