Thursday 3 May 2012

Melaka

Melawat Melaka bermakna melawat Malaysia

salam 

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang.

Emak ayah saya orang Melaka. saya sangat seronok pulang ke Melaka. suasana yang tidak terlalu sibuk. kemudahan yang mencukupi dan prasarana yang lengkap. 

Pagi semalam dalam jam 4.45am saya bergerak dari Melaka untuk ke tempat kerja saya di Selangor. dalam 650am saya sampai di tempat kerja. 

Sebenarnya, saya gemar membawa kereta awal pagi, sendirian, kerana bagi saya masa dalam perjalanan itu ditemani dengan saluran ikim.fm sangat menginsafkan dan membuat saya berfikir tentang hakikat kehidupan saya sebagai insan, sebagai hamba dan agenda-agenda yang perlu saya rancang untuk lebih ubudiyyah (mendekatkan diri kepada Allah). Saya sangat  menikmati ketenangan itu.

Saya ke Melaka pada petang isnin bersama emak saya. tiada dalam perancangan sebenarnya. tetapi, saya merancang dan Allah juga merancang, pastinya perancangan Allah lebih baik. Syukur. 

Salam sejahtera kepada kalian semua.



No comments:

Post a Comment