Tuesday 8 May 2012

Biola

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang.



Saya sebenarnya ada minat yang lama saya pendamkan. Saya minat bermain alat muzik. Sejak zaman universiti lagi. Saya pernah terlibat dengan kumpulan caklempong masa zaman universiti.

Saya masih ingat rakan sekelas saya yang pandai bermain keybord, sehingga buat saya kagum. Ada juga rakan lelaki yang pandai bermain gitar, sehingga mendorong saya membeli gitar kapok. alat muzik yang paling saya gemari ialah biola. Entah kenapa saya sangat gemarkan irama gesekan biola.

Hari ini saya bersyukur dengan peluang nikmat dan rezeki yang Allah beri untuk saya belajar dan memiliki biola saya sendiri. Akhirnya, saya berpeluang menggeseknya walau bunyinya masih belum merdu.. Saya yakin 'practise make perfect'.Syukur dengan nikmat allah ini. Cita-cita, minat dan impian yang telah lama saya pendamkan dapat juga saya kecapinya. Alhamdulillah. Semoga ianya bermanfaat.

Fokus yang saya nak kongsi bukan pada biola tu. Tapi, jika kita ada minat, impian, cita-cita dan angan-angan perlu disusuli dengan usaha. Jangan fokus pada kelemahan kita, tapi lihatlah pada kelebihan yang kita ada. teruslah berusaha dan jangan berputus asa. Yakinlah, apabila kita berusaha,ikhtiar, tawakal disusuli dengan doa, insyaallah kita pasti berjaya.

Letaklah impian dan cita-cita setinggi bintang di langit, kelak ia akan gugur bergemerlapan di ribaan anda. Insyaallah. Amin

Salam sejahtera kepada kalian semua

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment