Saturday 5 May 2012

Pesta Buku

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan penyayang


Saya ke pesta buku hari ini. Saya sangat teruja memulakan hari yang indah dengan solat dhuha,berdoa agar perjalanan dipermudahkan,berniat tentang buku-buku yang ingin saya cari. Konsepnya mudah setiap amalan harus dimulakan dengan niat


Saya parking di LRT Maluri,dan membeli tiket ke PWTC untuk pergi dan balik. Agakan saya pastinya ramai yang akan beratur untuk balik nanti. Syukur,agakan saya tepat. Satu info baharu,LRT sudah menggunakan tiket dalam bentuk token,bukan lagi kertas. Alhamdulillah perubahan yang positif ke arah penjimatan kertas.

Perjalanan amat singkat. Sekitar 15 minit sahaja dari Maluri ke PWTC. Ada juga bagusnya pengangkutan awam di Malaysia. Saya juga bertemu rakan baru dan bersama dengannya dari LRT maluri hingga ke PWTC,ada juga teman saya berjalan. Namun kami berpisah di dalam PWTC selepas bertemu dengan rakan masing-masing. Ini rakan baru saya yang sangat gemar membaca.



Saya suka suasana di pesta buku itu. Mungkin agak sesak,itu petanda positif masih ramai rakyat Malaysia yang gemar membaca. Walaupun bahan bacaannya tidak ilmiah,sekurang-kurangnya mereka berinisiatif untuk membaca. Gerai Telaga Biru menjadi tumpuan. Penerbitan buku islamik bagi saya berkembang dengan pesat. Kulit buku yang menarik,isi yang santai,mudah difahami,menjadikan buku islamik ini mendapat sambutan. Syukur. Semoga semakin ramai umat islam dan saya sendiri benar-benar mengamalkan 100% kehidupan islam dalam kehidupan harian. Amin.

Saya bertembung juga dengan ustaz Don. Saya sempat juga bergambar dengan Prof Dr Muhaya.



Seperti sudah lama kenal. Saya katakan pada beliau yang saya akan jadi seperti beliau:). Beliau memandang mata saya sambil berpesan 'fokus'. Benar, saya mesti fokus. Beliau bertanyakan nama saya dan membalas bahawa nama saya sangat cantik. Kredit harus diberi pada kaklong dan ayah saya yang memberikan nama yang cantik itu pada saya.:).

Apapun, perjalanan hari ini sangat menenangkan. Saya dapat membeli buku yang saya inginkan. Saya dapat juga ilmu yang secara langsung mendidik saya menjadi hamba yang lebih fokus. Insyaallah. Saya mohon keredhaan Allah.

Salam sejahtera kepada kalian semua.

No comments:

Post a Comment