Sunday 12 August 2012

Pahala

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Apa khabar sahabat pembaca?
Semoga sentiasa sihat dalam lindungan rahmat dan kasih sayang Allah.
Semoga terus istiqomah melakukan amal ibadah menjelang hari-hari akhir ramadhan. Fasa ke tiga ramadhan, fasa memohon keampuanan dan taubat atas dosa-dosa lepas yang telah kita lakukan.

Saya baru sampai di Kuala Lumpur. Seperti biasa aktiviti setiap hujung minggu pulang ke kampung jika tiada tuntutan kerja di sekolah. Syukur dengan segala nikmat yang diberikan.

Tak layak rasanya nak menulis tentang dosa pahala, cuma saya hanya nak berkongsi satu hadis yang menceritakan pahala puasa,

Daripada Abu Hurairah r.a dia berkata :
"Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud:'Allah S.W.T berfirman bahawa setiap amalan anak Adam adalah untuk dirinya dan setiap kebaikan akan dibalas 10 kali ganda (kebaikan yang sama) hingga 700 kali ganda KECUALI PUASA. ini kerana ibadah puasa untuk- Ku dan akulah yang akan membalasnya.'"
(Riwayat Ahmad)

Betapa besarnya ganjaran pahala yang dijanjikan bagi hambaNya yang berpuasa. Semoga kita semua tidak sekadar berpuasa dengan menahan lapar dan dahaga sahaja. Moga amalan kita sepanjang ramadhan ini diterima. InsyaAllah. Ameen.

Selamat berbuka puasa buat semua sahabat pembaca.
Mulakan dengan Bismillah dan sudahi dengan Alhamdulillah. InsyaAllah akan ada keberkatannya.
Saya berbuka dengan bekalan masakan emak dari kampung, Allahu Akbar makanan yang di masak dengan penuh kasih sayang, menambah kelazatan makanan tersebut. Syukur Ya Allah.

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment