Wednesday 29 August 2012

Doktor cermin

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang.

Apa khabar sahabat pembaca? Masih dalam mood raya pastinya. Esok lusa cuti sempena merdeka pastinya ramai yang mengambil kesempatan untuk menghadiri jemputan rumah terbuka. Syukur dengan kemakmuran yang dikurniakanNya.

Petang tadi saya membawa kereta saya berjumpa doktor, Doktor Cermin. Saya kira doktor pakar. Pakar dalam bidangnya tentang cermin kereta. Segala ilmu tentang cermin kereta tanyalah padanya, semuanya diketahui. SubhanAllah. Ilmu Allah yang sangat luas.

Kereta saya cermin hadapannya terkena batu, setelah dua tahun retaknya makin panjang. Jadi petang tadi saya berjumpa Doktor Cermin Enterprise, di Pandan Perdana. Setelah mengetahui tentang kedai tersebut melalui syarikat insuran. Benar-benar pakar cermin menurut pandangan mata kasar saya. Dari caranya bekerja, mahir dan cekap dalam bidangnya serta nasihat yang diberikan tentang cermin. Syukur bertemu dengan kedai yang tepat.

Saya terfikir, benarlah ilmu yang ada pada diri kita sekadar setitik air di hujung jari di tengah lautan yang tidak bertepi. Setiap manusia diberi kelebihan tentang ilmu dan kepakaran masing-masing untuk saling melengkapi. Allah, makmur sungguh ciptaan Tuhan.

Hari ini, saya belajar sesuatu hari ini daripada doktor cermin..

Syukur..

Tiada sesuatu pun yang berlaku dengan sia-sia..

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca.
Jika ada masalah tentang cermin kereta bolehlah berjumpa doktor cermin. Kedainya ada beberapa cawangan, seingat saya ada di serdang, bangi, dan Puchong. Pandan perdana adalah HQ nya. Pastinya berpuas hati dengan khidmat yang diberikan. Hanya sekadar berkongsi maklumat.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment