Tuesday 7 August 2012

Berpesan-pesanlah

Salam

Dengan Nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Apa khabar sahabat pembaca? bagaimana dengan amalan ramadhan? hari ini, hari ke 18 ramadhan. ayuh, kita sama- sama berdoa supaya kita layak dan berpeluang bertemu lailatulQadar. InsyaAllah...Ameen...

Saya nak berkongsi sebuah nasyid tentang solat untuk peringatan kita semua. seperti satu pepatah, jangan melihat siapa yang menyampaikan pesanan, tetapi dengarlah apa yang ingin disampaikan...

Semalam seorang ustaz menyampaikan ceramah di Radio Ikim ada menyebut bahawa ibu bapa hari ini ramai terlalu menekankan tentang ibadah puasa kepada anak-anak tetapi mengabaikan kepentingan solat. walau kedua-duanya adalah wajib, tetapi dalam rukun islam solat hadir dulu sebelum berpuasa. saya tidak mampu mengulas panjang isu ini dek kerana ilmu yang cetek, saya hanya berkongsi apa yang saya dengari di radio semalam dan saya bersetuju dengan pendapat ustaz tersebut.

Dengarkan pesanan dari nasyid ini...sesungguhnya solat itu tiang agama..ayuh kita sentiasa berusaha solat pada awal waktu .. sentiasa memantapkan solat kita kerana solat merupakan ibadah pertama yang akan di soal di akhirat kelak...Astagfirullah...


Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca..
selamat berbuka puasa...jangan membazir ye... kerana membazir itu sahabat syaitan...kita tak nak bersahabat dengan syaitan kan?..

salam sayang untuk semua sahabat membaca..terima kasih kerana membaca..semoaga ada manfaatnya untuk kita semua..semoga semua sahabat dalam peliharaan Allah..insyaAllah...ameen

No comments:

Post a Comment