Saturday 4 August 2012

Ego

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Apa khabar ramadhan sahabat pembaca?kita bakal memasuki fasa kedua ramadhan apabila hari ini sudah hari ke 15. Sebak rasa di dada. Masa berlalu sangat pantas. Sedangkan keberkatan semasa ramadhan tidak di manfaatkan dengan maksimum. Astagfirullah.

Masih ada rasa ego dalam diri

Masih ada sifat sombong

Masih wujud titik-titik hitam dalam hati

Masih mengeluarkan perkataan yang nista sehingga menyakiti saudara yang lain.Astagfirullah.

Maaf semalam tiada sebarang post, maaf kepada sahabat yang membuka blog tetapi tiada perkongsian terbaru. Saya pulang ke Melaka semalam. Rumah yang tidak dijenguk hampir dua bulan, rumput tidak terbela, bunga tidak terjaga, jadi saya ambil kesempatan minggu ini pulang untuk ke Melaka.

Sedikit perkongsian dari surah Al-Isra', ayat 37 yang bermaksud :

'Dan janganlah engkau berjalan di bumi ini dengan sombong, kerana sesungguhnya engkau tidak akan dapat menembus bumi dan tidak akan mampu menjulang setinggi gunung'.

Sesungguhnya kita hanya hamba yang tidak mampu menembus bumi apatah lagi menjulang setinggi gunung. Jadi, hendak di bawa ke mana kesombongan dan keegoaan?

Peringatan ini paling utama untuk diri saya sendiri. Semoga sahabat pembaca juga menginsafi diri.



Dian Amani dan Amjad. Semoga menjadi anak yang soleh dan solehah. Kanak-kanak yang suci, hatinya bersih, ahli syurga, ibu bapalah yang bertanggungjawab mencorakkannya. Semoga anak ini terus menjadi ahli syurga sehingga akhir kehidupannya. Ameen

Salam sejahtera kepada semua sahabat yang dikasihi Allah.

Selamat mentadabbur Al-Quran. Manual kehidupan kita sebagai hamba yang bakal menjadi saksi kita di akhirat kelak.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment