Sunday 1 July 2012

Pulau sayak

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Jika saya berjalan di sungai petani sendirian, tentunya saya tidak sampai ke pulau sayak ini. Pulaunya jauh ke dalam, berada dalam kawasan kuala muda, lokasi yang terkena tempias tsunami. Allahu akbar. Syukur saya diberi peluang melihat kawasan yang diuji hebat oleh Allah dengan tsunami, pengalaman ini membuatkan saya lebih bersyukur.


Papan tanda ke lokasi mee udang banjir pulau sayak. Sahabat saya bawa saya ke sini dengan niat untuk saya membandingkan antara mee udang di sungai petani dan pulau sayak. Bagi saya rasanya sama sahaja dan tetap lazat.



Inilah rupa mee udang banjir pulau sayak. Mee udang banjir biasa. Harganya rm8 sepinggan. Alhamdulillah


Pemandangan laut di kawasan kedai mee udang banjir pulau sayak. Inilah perbezaan makan mee udang banjir di sungai petani dan pulau sayak iaitu pemandangannya. Di sungai petani lokasi nya di tepi jalan besar. Berhampiran simpang, tetapi di pulau sayak lokasinya di tepi pantai. Lebih menambah selera untuk makan apabila disapa angin pantai dan bunyi deruan ombak yang menyegarkan.

Saya yakin jika kawasan ini dilengkapi dengan sistem jalan raya yang selesa, papan tanda yang lengkap, dan chalet yang cantik, pasti kawasan ini boleh dijadikan kawasan pelancongan yang terkenal. Kerana menurut sahabat saya pulau ini juga boleh terus ke pulau dengan menaiki feri atau bot. Cuma kawasan ini sangat perlu dimajukan.

Perjalanan ini banyak membuka mata hati saya untuk lebih bersyukur. Semoga saya dan semua sahabat pembaca tidak tergolong dalam golongan hamba yang kufur nikmat. Sesungguhnya, nikmat Allah yang mana lagi yang hendak kita dustakan. Terlalu banyak nikmat yang diberi, namun rasanya terlalu sedikit kesyukuran yang dilafaz dan dizahirkan. Astagfirullah. Saya memohon keampunan Allah.

Salam sejahtera kepada kalian semua

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment