Sunday 29 July 2012

Refleksi ramadhan

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang



Gambar waktu senja dari tingkap kereta, sewaktu merentasi lautan, melalui jambatan Pulau Pinang. Indah sungguh ciptaan Tuhan.

Tajuk post saya hari ini, sama dengan semalam. Entah, kadang kala kita berasa iman kita memuncak, kadang kala jatuh merudum. Astagfirullah. Saya mohon bantuan dari yang Esa, semoga terus istiqomah.

Saya bukanlah orang yang baik. Dulu-dulu banyak benar kesilapan dan kesalahan yang saya lakukan. Tetapi hari ini saya sedang berusaha menjadi orang yang lebih baik semalam. Doakan usaha saya ini. Tembakan doa sahabat saya harapkan. Doa yang menjadi senjata orang mukmin. Saya doakan sahabat pembaca juga menjadi lebih baik daripada semalam.

Hakikatnya, jika saya ingin mengubah keliling saya menjadi baik, saya dahulu hakikatnya perlu berubah menjadi baik dan positif.

Ironinya, saya tidak mampu mengubah sesiapun, tanpa keizinanNya.

Ayuh sahabat, kita berubah menjadi lebih baik.
Saya melankolik hari ini, baru sampai di Kuala Lumpur dari kampung, dengan berbekalkan masakan emak yang akan menjadi santapan waktu berbuka sebentar lagi. Allahu Akbar. Semoga saya dan semua sahabat mampu menjadi anak yang solehah/soleh untuk emak dan ayah kita. SubhanaAllah. Kasih sayang mereka anugerah yang tiada bandingannya.

Semoga saya dan semua sahabat pembaca mampu menjadi manusia yang lebih baik.

Ayuh sahabat, kita kejar akhirat..

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca yang saya sayangi..selamat berbuka puasa.

Berdoalah sebelum berbuka, antara waktu yang mustajab doa.

Selepas makan, jilat jari ye..

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment