Sunday 8 July 2012

Jentikan

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang.

Allah berkuasa memberi jentikan rasa di hati kita sebagai hambanya. Rasa takut, sedih, gembira, bahagia, risau dan sebagainya.

Semalam emak saya menyatakan ayah saya sesak nafas, lantas terus di bawa ke klinik. Di tahan di klinik selama tiga jam. Hari ini saya telefon emak lagi, sengaja saya menelefonnya pagi-pagi kerana malam tadi saya berasa bimbang. Nah benar telahan saya, emak berpesan jangan terkejut sebelum memberitahu bahawa ayah saya sudah di masukkan ke Hospital Melaka, kakak saya menjelaskan ayah saya mendapat serangan jantung, tambahan ayah saya sudah berumur 72 tahun..Allahu Akbar.

Hati saya seperti di jentik, jentikan rasa risau dan bimbang pertama kerana Allah sangat berkuasa dan maha berkuasa atas segala makhluknya. Dia yang memberi Ujian, Dia jugalah yang berkuasa menyembuhkan. Kedua, saya di Utara semenanjung Malaysia, sedang berkursus, dan hati saya berbolak balik untuk balik segera ke Melaka. Allahu Akbar..Hanya Allah sahajalah sebaik-baik penolong.

Sahabat pembaca, saya mengharap tembakan doa semua sahabat, doakan kesihatan ayah saya kembali pulih seperti sedia kala. seterusnya dapat bertemu Ramadhan tahun ini dan tahun-tahun akan datang dengan penuh keberkatan dariNYA...katakanlah, amin...

InsyaAllah, ayah saya akan semakin sihat..amin..

Salam sejahtera kepada kalian semua.

No comments:

Post a Comment