Saturday 30 June 2012

Mee udang banjir

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Saya baru sangat dalam dunia blogger ni. Hari khamis lepas saya dah tulis post tentang mee udang banjir ini, tetapi tak dapat di 'publish'. Selepas email kepada blogger.com katanya masalah ini sementara sahaja. Harapnya di permudahkan segalanya.

Ok, berbalik kepada cerita mee udang banjir. Sebelum saya pergi kursus ada cikgu-cikgu di sekolah saya menyebut-nyebut keenakan mee udang yang mesti saya makan dan rasa kelazatannya..

Syukur, alhamdulillah.pada hari khamis sebelum ke sungai petani rumah sahabat sekursus, beliau bawa saya ke kedai D.king, kedai makan mee udang banjir yang terkenal di sungai petani.


Kedai D'king. Ikan bakar ada dan paling mendapat sambutan mee udang banjir. Mee udang banjir ni banyak kategori. Mee udang biasa harganya rm5. mee udang sempoi harganya rm7.50, menggunakan udang belaan. Mee udang special harganya rm10, menggunakan udang segar dari laut. Ada juga mee udang super special berharha rm15, udangnya lebih banyak dari mee udang special sekitar lapan ke sembilan ekor.



Saya dan sahabat mencuba mee udang banjir special. SubhanAllah penuh sepinggan. Saya teringat emak. Biasa kalau makanan banyak begini, saya hanya beli sepinggan dan berkongsi dengan emak. Allah, rindunya. Semoga saya berkesampatan bawa emak ke sini, bila?wallahua'lam.

Alhamdulillah, dapat juga diberi peluang merasa mee udang banjir. Memang benar-benar banjir. Syukur.

Salam sejahtera kepada kalian semua

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment