Friday 13 July 2012

Tamat

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang.

Hanya berbaki seminggu sebelum tamatnya kursus saya di negeri jelapang padi ini. Hujung Minggu ini ialah hujung minggu terakhir di sini, beberapa aktiviti telah dirancang, insyaAllah jika rancangannya berjalan lancar akan saya ceritakan di sini. Minggu akhir ini juga banyak kerja yang perlu diselesaikan sebelum kembali ke sekolah. Allahu Akbar, saya mohon Allah permudahkan segala urusan dan tugasan di sini.

Pengalaman yang paling manfaat saya dapat di sini ialah dapat mengenali latar belakang rakan-rakan, perjalanan hidup yang mereka telah lalui, gaya hidup yang daripada pelbagai sisi kehidupan, menjadikan saya menjadi hamba yang lebih bersyukur dan menyedari hakikat bahawa segala yang ada hanya pinjaman sementara. Hanya Dia yang maha berkuasa. Astagfirullah. Saya mohon keampunan Allah atas sedikitnya kesyukuran saya selama ini.

Dari pengalaman sepanjang kursus ini dapat saya simpulkan sama seperti pandangan dari langitilahi.com bahawa :

Semua aturan Allah SWT itu, semuanya adalah baik.

Maka jangan ada kecewa, malah jangan ada putus asa.

Bersabar itu tiada ruginya. Dalam bersabar itu, teruskan usaha lagi.

Kita tidak tahu apa yang Allah susun untuk kita.

Tetapi kita mesti tahu, bahawa Allah SWT hanya susunkan yang baik-baik sahaja untuk kita.

Bersangka baik kepada Allah SWT dan bertawakallah.

Kita sedang dididik.

Supaya menjadi hamba yang terdidik. InsyaAllah. Amin.

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca. Mari kita menjadi hamba dengan mengakui dan menyedari sepenuhnya hakikat kita diciptakan.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment