Thursday 19 July 2012

Akhirnya

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Akhirnya,
Setelah empat minggu di bumi Kulim, menghirup udara pagi dengan sedikit udara ayam yang kurang menyenangkan (baca:berhampiran tempat penternakan ayam).

Setelah empat minggu makan dan minum, dilayan dan dihidangkan.
Setelah empat minggu saya berkesempatan melawat kedah, sempat ke Pulau Langkawi, dapat ke Pulau Pinang, berpeluang berehat bermandi manda di air terjun Ulu Paip

Berpeluang mengenali dan mengesahkan bahawa benarlah orang utara ini kata-katanya lembut, melayan tetamu,subhanallah sangat hebat. Saya terpesona. Sekarang hati teringat-ingat dan rasa ingin kembali lagi ke negeri utara Malaysia ini.

Akhirnya, semalam saya selamat sampai di Kuala Lumpur, kembali tersekat dalam jem yang panjang, hiruk pikuk kereta dan motor. SubhnaAllah, dua nikmat yang berbeza tetapi tetap harus disyukuri selagi diberi peluang menghirup udara dan bernafas dengan tenang. Syukur kepada Mu Ya Allah.

Perjalanan saya dari Kulim bermula jam 10 pagi. Selepas pembentangan tugasan di hadapan pensyarah. Syukur,semuanya berjalan lancar. Saya sampai di Kuala Lumpur jam 2, dan terus ke Institut Jantung Negara untuk melawat ayah saya yang baru selesai menjalani sedikit 'pembersihan' saluran jantungnya yang tersumbat. Syukur semunya dalam pemeliharaanNya, dan ayah saya nampak semakin sihat. InsyaAllah hari ini sudah dibenarkan keluar. Pagi ini saya sudah merindui kenangan di bumi Kulim.


Hari ini sepatutnya penutup kursus, tetapi saya mohon pelepasan awal kerana masalah kesihatan ayah saya.

Semoga saya berpeluang lagi ke bumi kedah, berjalan di Sungai Petani, melihat kemajuan Pulau Pinang,berkesempatan bermalam di Pulau Langkawi, dan mengimbas kembali kenangan di Kulim. InsyaAllah, pastinya ada lagi rezeki untuk saya ke utara semenanjung ini. Amin.

Ramadhan semakin menghampiri. Semoga ramadhan kali ini berbeza dengan ramadhan yang lepas. Saya ada ebook percuma tentang ramadhan yang saya download dari langitilahi.com, jika ada sahabat pembaca yang berminat boleh layari terus langitilahi.com. Atau sahabat pembaca boleh juga email kepada saya dan saya akan sent by email kembali kepada sahabat pembaca. Proses perkongsian ini juga telah diizinkan oleh team langitilahi. Semoga perkongsian ini ada manfaatnya dan insyaAllah semoga ramadhan kali ini kita benar-benar menikmatinya dengan penuh kehambaan.

Mari mengingati semula hakikat kita diciptakan sebagai insan.

Salam sejahtera kepada kalian semua.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment