Saturday 6 October 2012

Pengawas PMR

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad S.A.W

Apa khabar sahabat pembaca? Moga ceria-ceria selalu

Saya bercuti di pahang minggu ini. Semalam selepas mesyuarat untuk pengawas bagi peperiksaan PMR saya terus pulang ke kampung di Pahang.

Tahun ini pastinya memberikan pengalaman yang baru kerana saya diberi peluang dari Allah dan amanah menjadi pengawas peperiksaan bagi pusat peperiksaan Hospital Ampang. Maksudnya mengawas bagi pelajar yang mengalami masalah kesihatan. Selain itu, pengawas bagi pusat peperiksaan hospital juga bertanggungjawab jika ada pelajar yang terlibat dengan kes polis, penjara dan pusat pemulihan akhlak.

Semalam semasa mesyuarat tiada lagi calon PMR dari zon saya yang terlibat dengan sebarang kes di atas. Syukur Alhamdulillah. Jadi hari selasa ini saya dan beberapa rakan guru hanya akan 'on call', rasa seperti doktor pula :)). Apabila ada calon PMR yang dimasukkan ke hospital, dan keadaan calon tersebut mampu untuk menjawab peperiksaan, maka itulah tugas saya dan beberapa rakan guru. Pastinya pengalaman yang menarik. Pastinya juga akan saya kongsikan jika ada pengalaman menarik sepanjang memegang tanggungjawab pengawas peperiksaan hospital dalam tempoh lima hari peperiksaan PMR dijalankan. InsyaAllah.

Tapi, jauh di sudut hati saya dan beberapa rakan guru semalam berdoa agar tiada sebarang kes. Moga semua calon PMR tahun ini diberikan kesihatan yang baik, mental yang sihat, ingatan yang kuat dan mampu menjawab soalan peperiksaan dengan tenang di sekolah masing-masing dalam keadaan yang sangat selesa. InsyaAllah, amin.

Doakan moga kejayaan menjadi milik semua pewaris negara ini.
Moga mereka menjadi hamba Tuhan yang taat, anak yang soleh solehah, manusia yang berguna kepada agama, keluarga, bangsa dan negara mereka.

Kerana, sebaik-baik manusia ialah manusia yang bermanfaat untuk orang sekelilingnya. InsyaAllah.



Sebahagian anak saudara saya bersama emak dan ayah saya. Dari kiri, lelaki bujang yang berbaju melayu kuning terang itu, anak bongsu Along saya, Mohd Iqbar, juga merupakan calon PMR tahun ini. Moga dia mampu mencipta kejayaan untuk dirinya sendiri. Berjaya dunia akhirat dan mencapai cita-cita yang diimpikan. InsyaAllah. Amin

Tembakan doa dari semua sahabat pembaca untuk semua calon PMR tahun ini pastinya lebih bermanfaat untuk mereka semua. Adalah sangat baik kita mendoakan kejayaan sesama kita, dalam masa yang sama doa tersebut juga akan berbalik kepada diri kita.

Selamat maju jaya untuk semua calon PMR 2012
Ya Allah,berikan kesihatan yang baik, ilmu yang bermanfaat, ingatan yang kuat dan hati yang tenang kepada semua calon PMR 2012 di seluruh Malaysia untuk menjawab semua soalan peperiksaan dengan jayanya. Moga kejayaan sentiasa bersama mereka dunia dan akhirat. Amin ya rabbal alamin.

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment