Wednesday 10 October 2012

Dua cerita

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad S.A.W

Apa khabar sahabat pembaca? Moga sentiasa ceria dalam lindungan rahmat dan kasih sayang Allah.

Cerita pertama

Hari ini sudah dua hari peperiksaan PMR. Saya yang sepatutnya menjadi pengawas Hospital Ampang dipinjam oleh SMK Tun Hussin On 2 kerana kekurangan pengawas. Hospital Ampang juga terdapat tiga calon yang sakit beserta tiga calon lagi di Hospital Ampang Putri. Namun bak kata ketua pengawas saya di Hospital Ampang, semuanya masih under control, jadi saya masih menjadi pinjaman kepada SMK Tun Hussin On 2 sekiranya tiada lagi tambahan calon Hospital Ampang, harapnya enam orang calon hospital ampang ini tidak bertambah lagi, jadi bolehlah saya kekal di SMKTHO2 sehingga tamat peperiksaan. Amin.

Segalanya pinjaman dan tiada yang pasti. Segala yang berlaku juga dengan izin dan kehendak dariNYA. Pastinya apa yang tertulis dan terjadi itulah yang terbaik untuk kita. InsyaAllah

Cerita kedua

Semalam saya menerima meseg dari sahabat lama saya, Salwa Daud. Sahabat lama saya semasa belajar. Sahabat semasa saya kesunyian sabtu ahad sewaktu di asrama, maka bilik wawa lah yang saya tuju. Saya pernah hampir pengsan (nota:saya puasa) keliling satu dewan masa hari konvekesyen wawa, sebab lemahnya wawa dalam pemetaan:)), dia tak tahu nak jelaskan lokasi dia menunggu saya, Allahu Akbar. Tetapi masa konvo saya, dia jumpa saya dengan mudah. Syukur. Saya pernah ke rumah wawa dengan menunggang motosikal semasa zaman praktikal. Wawa juga sahabat pertama yang datang ke rumah saya di Melaka. Saya pernah hilang nombor telefonnya, puas saya mencarinya, tambahan di facebook gambar anaknya yang menjadi gambar profile, syukur ejaan nama tidak ditukar-tukar. Wawa juga tempat saya mengadu tentang kes pertukaran saya ke Melaka tambahan wawa juga mengajar di Melaka, beberapa cadangan juga diberikan. Kami pernah kongsi kisah susah dan duka bersama semasa belajar. Syukur,ada pelangi selepas hujan yang panjang.

Namun sekali lagi wawa diuji, semalam mesegnya minta tolong doakan anaknya NUR AQILAH BALQIS BT JEFFRY yang akan menghadapi pembedahan jantung buat kali kedua di IJN hari ini. Saya baru bertemu sekali dengan Aqilah tahun ini, sewaktu wawa ke rumah saya di melaka, waktu tu Aqilah baru nak pandai jalan, suka Aqilah naik dan turun tangga, penat juga mengejarnya, tapi tidak mengapa penat asalkan sihat. Tapi hari ini Aqilah hanya terbaring. Allahu Akbar.

Saya gunakan medium yang saya ada di blog ini, minta semua sahabat pembaca tolong doakan adik NUR AQILAH BALQIS BT JEFFRY agar kembali sihat, boleh berlari-lari,gelak, ketawa, bijak, normal macam kanak-kanak yang lain dan menjadi anak yang solehah, amin. Moga dengan Tembakan doa sahabat pembaca mampu memberi kekuatan kepada wawa dan adik Aqilah. InsyaAllah. Amin

Ya Allah sembuhkanlah penyakit adik NUR AQILAH BALQIS BT JEFFRY dan berilah kekuatan kepada ibu bapanya dalam menghadapi ujian dariMU ini. Amin ya rabbal alamin.

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca

posted from Bloggeroid

1 comment: