Thursday 6 September 2012

Permohonan sesudah solat

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Apa khabar sahabat pembaca? semoga sentiasa sihat dalam lindungan Allah. Syawal masih berbaki dan masih sempat untuk berpuasa enam. selamat berpuasa untuk semua sahabat pembaca yang mengambil peluang untuk berpuasa enam. Syukur..Tiadalah mampu kita untuk beramal ibadat tanpa izin dan hidayahNYA, berdoalah moga Allah sentiasa membantu kita untuk sentiasa ikhlas dan istiqomah dalam setiap amalan kita. InsyaAllah...amin..

Syukur dengan nikmat iman dan islam. syukur Alhamdulillah

Saya terbaca sepotong hadis di surau guru sekolah saya. Ini maksud hadisnya :

Daripada Muaz bin Jabal r.a, beliau berkata : 'Rasulullah mengambil (memegang) tanganku pada suatu hari lalu berkata : 'Wahai Muaz, demi Allah, sesungguhnya aku mengasihi engkau!' Muaz berkata : 'Aku sanggup menebus diri engkau dengan ayah dan ibuku wahai Rasulullah, dan demi Allah, aku juga mengasihi engkau.' Maka Rasulullah berkata : 'Aku berwasiat kepada kamu janganlah kamu meninggalkan pada setiap kali selesai solat untuk mengatakan ; 'Ya Allah! Bantulah aku untuk sentiasa mengingati-Mu, sentiasa bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu.'
                                                                      (Riwayat Abu Daud dan Al Nasa'i)

suka saya nak mengajak kepada semua sahabat pembaca untuk mengamalkan doa tersebut selepas setiap kali solat kita. mohonlah dan pintalah kepada Allah yang maha mendengar dan sentiasa mahu memakbulkan doa hamba-hambanya..Allahu Akbar.

"Ya Allah, bantulah aku dan semua sahabat pembaca blog ini untuk sentiasa mengingatimu, sentiasa mensyukuri nikmatmu dan sentiasa beramal ibadat dengan baik kepadamu"

"Ikhlas dan istiqomah kan hati kami dalam beramal ibadat semata-mata keranaMu Ya Allah"..amin..amin.

Salam sejahtera kepada semua sahabat sekalian..





No comments:

Post a Comment