Tuesday 11 September 2012

Budak Darjah Enam

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Apa khabar sahabat pembaca? semoga sentiasa sihat dalam lindungan Allah dan sentiasa ceria hendaknya..amin..

Hari ini bermulalah  peperiksaan awam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) bagi murid tahun enam seluruh Malaysia. Selamat maju jaya di ucapkan kepada semua bakal pewaris negara ini.

Budak darjah enam. Muhammad Faris Zaqwan
 Seorang anak buah saya juga salah seorang calon UPSR tahun ini. Muhammad Faris Zaqwan.. semasa dia darjah satu kami kerap panggil dia budak darjah satu. sekarang bila dia darjah enam kami panggil dia budak darjah enam. banyak sangat kerenah, ragam dan manjanya.

Semoga Allah sentiasa melindunginya menjadi anak yang soleh dan memberi dia peluang mencapai cita-citanya. amin...amin...Sejak darjah satu cita-citanya sering berubah-ubah. imaginasi kanak-kanak. sekejap nak jadi juruterbang, sekejap nak jadi doktor, sekejap nak jadi saintis.. macam-macam..

Hari ini penentu arah tujunya di peringkat menengah. sama ada aliran sekolah asrama penuh, sekolah menengah harian biasa, sekolah menengah agama, atau di mana sahaja, yang pastinya kejayaan boleh dicipta jika berusaha dengan bersungguh-sungguh. kejayaan tidak datang bergolek dan tidak hanya dimulut mesti diiringi dengan usaha.

selamat maju jaya untuk Muhammad Faris Zaqwan dan semua sahabat sebayanya.. semoga mampu mencipta kecemerlangan dan menggembirakan hati ibu abah, keluarga dan semua guru yang berhempas pulas membuat tusyen sehingga ke hari ahad..subhanaAllah..

ayuh sahabat pembaca kita doakan kejayaan buat semua murid darjah enam di seluruh Malaysia yang menduduki UPSR bermula hari ini. semoga Allah melapangkan hati mereka, memberi ketenangan pada jiwa mereka untuk menjawab semua soalan dengan jayanya..insyaAllah...

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca..

No comments:

Post a Comment