Sunday 4 November 2012

Pertukaran

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Apa khabar sahabat pembaca semua?

Moga sentiasa sihat dan ceria.

Hari ini saya mulakan hari seawal 4.30 pagi. Saya tidak lena tidur semalaman memikirkan keputusan pertukaran. Astagfirullah.

Keputusan pertukaran sepatutnya pada 3hb 11. Sahabat saya seawal jam 12.05 malam 3hb, meseg saya dengan memberitahu masih dalam proses. Saya meminta tolong sahabat saya untuk semakkan keputusan pertukaran saya.

Seawal pagi Jam 6.45 pagi saya bergerak ke sekolah kerana ada mesyuarat akhir guru dan jamuan akhir tahun guru di restoran berputar, Menara Kuala Lumpur. Berkali-kali saya dan beberapa sahabat membuka web eg tukar..tetapi masih dalam proses.. SubhanaAllah sangat menguji tahap kesabaran dan keimanan saya..

Rupa-rupanya terdapat sedikit masalah teknikal dan keputusan hanya boleh mula di semak jam 8.30 malam pada 3hb11.

Selesai majlis jamuan di menara kuala lumpur..saya bergerak pulang ke melaka. Sedang saya leka mengemas..sekitar jam 1050 malam sahabat saya meseg mengucapkan tahniah kerana saya dapat bertukar..syukur. Air mata mengalir deras..akhirnya tuhan memakbulkan doa saya..doa emak saya.. Tuhan mendengar doa saya. Tuhan mendengar rayuan saya. Lantas saya segera menghubungi emak mengkhabarkan berita gembira ini..segera emak saya mengingatkan agar membuat solat sunat syukur.

Ya Allah..saya bersyukur dengan nikmat ini.
Moga pertukaran ini meningkatkan lagi keimanan saya dan Menjadikan saya guru yang lebih cemerlang dunia akhirat.

Terima kasih atas doa semua sahabat pembaca
Terima kasih kerana mengaminkan doa saya.

Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment