Saturday 10 November 2012

Majlis perpisahan

Salam

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang

Selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad SAW

Apa khabar kawan sahabat pembaca semua?

Moga sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang sayang Allah

Semalam, jumaat hari terakhir persekolahan. Kelab guru sekolah saya mengadakan majlis perpisahan untuk guru yang bertukar. Termasuk saya ada lima guru yang diluluskan pertukaran mereka. Ada yang bertukar ke sabah, ke terengganu, saya sendiri ke melaka, dan dua orang rakan guru lagi bertukar antara daerah. Syukur dengan nikmat Tuhan.



Maaf gambar kurang jelas. Saya sedang berucap memohon maaf dan terima kasih tidak terhingga kepada semua guru smk pandan indah. Saya bahagia di sekolah ini. Moga sekolah baru saya kelak guru-gurunya juga bersemangat dan bekerjasama.amiin...


Hadiah penghargaan. Terima kasih dan syukur. Bersama puan pengetua saya.. Saya gembira dan positif dengan pengetua saya ini. Beliau baru sahaja enam bulan berkhidmat di pandan indah. Tetapi saya selesa dengan pendekatannya.



Bersama ketua bidang bahasa. Cikgu jamil namanya. SubhanaAllah sangat pakar tentang bahasa. Luas pengalamannya. Tegas juga dengan pendiriannya. Banyak yang saya belajar daripada cikgu ini. Sehinggakan kadang kala saya berasa tiga tahun di pandan indah seolah-olah detik permulaan saya mengenali kerjaya guru yang sebenar.

Kesimpulannya, pertukaran kali ini benar-benar membuatkan jiwa saya sebak. Hati saya merintih. Kerana saya akui yang saya meninggalkan sekolah yang bagus, paling penting rakan guru yang gigih, dedikasi dan kerjasama tanpa mengira had umur. Tetapi pastinya bertemu dan berpisah adat dalam sebuah pertemuan.

Syukur dengan segala-galanya...
Maaf jika tulisan kali ini seolah-olah seperti luahan. Tapi ya, memang ingin saya kongsikan betapa pandan indah telah mengajar dan mendidik saya sehingga terbit rasa cinta dalam dunia perguruan. Bila saya singkap kembali penghijrahan saya ke selangor tiga tahun lepas telah membawa titik perubahan yang besar dalam hidup saya hingga hari ini.

Syukur dengan segala nikmat. Tiada nikmat yang hendak didustakan
Segalanya terjadi tidak pernah dengan sia-sia


Salam sejahtera kepada semua sahabat pembaca

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment